16/7/09

A Good Friend

A good friend of mine tried to writte a comment on the first post, but for an unknown reason couldn't, so he send it directly to me. And, for I thought it could me interesting, I'll show it to you (a translation):
My dear Jolly:
When will I be able to see images of you as a ballerina?
Apart for the various ballets I have attend, the world behind the scenes is a mistery for me.
I have no doubt it should be hard.
What is myth, and what is real about ballerinas?
Is truth all this suffering they talk about?
The torment for the feet?
It is so much what I ignore...

I think this is interesting because anwsering to those questions (well, I had never thougth about the first one) is part of what I -better we- would love to do in this blog. I hope we will bring up a little bit the veil over those myths. By the time... I would say pain and suffering is not the same. For I have past trought lots of pain... in all my body but mostly on mi feet (I can neither use flat shoes or highills for different reasons -related to archs-, I'm all the time taking care of them, and now I can't really feel very much on that skin... except going onto pointe). But I wouln't say I suffer when I dance... or when I feel it's consecuences on daily life. I feel pain. But I don't suffer it.

***

The other reason I have to make this post is that mi friend has made a gorgeous lyric tale thas has moved me deeply. And that is the kind of thing I would expect to compile on this place devoted to dance.

There is the link (only in spanish), hope you enyoy:

And sorry for today's English, I've written a bit fast.


Un buen amigo mío intentó escribir un cometario a la primera entrada, pero por alguna razón desconocida no pudo, así que me lo envió directamente. Y como creo que puede ser interesante, os lo muestro:

Mi querida Jolly:
¿Cuando podré ver imágenes tuyas en tu faceta de bailarina?
Aparte de los numerosos ballets a los que he asistido, el mundo entre bambalinas es un misterio para mi.
No dudo que muy duro debe de ser.
¿Qué es mito y qué realidad sobre las bailarinas?
¿Es cierto todo ese sufrimientos del que se habla?
¿Del tormento para los pies?
Es tanto lo que ignoro...
Creo que es interesante porque responder a esas preguntas (bueno, nunca haía pensado en la primera) es parte de lo que yo -o mejor, nosotros- querría hacer en este blog. Espero que podamos levantar un poco el velo que cubre esos mitos. Por ahora... Debo decir que dolor y sufrimiento no es lo mismo. Porque he pasado mucho dolor... en todo mi cuerpo, sobre todo en los pies (no puedo usar zapatos planos ni tacones por diferentes razones -relacionadas con los empeines-, siempre estoy cuidandolos, y por ejemplo ahora no siento casi nada en esa zona de la piel... salvo cuando uso las puntas). Pero no podría decir que sufro cuando bailo... o cuando siento sus consecuencias en la vida diaria. Siento dolor. Pero no lo sufro.

***

La otra razón que tengo para hacer esta entrada es que mi amigo ha escrito un precioso cuento que me ha llegado. Y ésta es precisamente la clase de cosa que me gustaría recopilar en este lugar dedicado a la danza.

0 fouettes:

Publicar un comentario en la entrada

© Dancing is the Way I Breathe - Template by Blogger Sablonlari - Header image by FrauPlanlos - Quotes from The Quote Garden